Khamis, 5 Mei 2011

sambungan ....

kekadang rasa bingung dgn diri sendiri....kenapa aku susah nak lapangkan masa utk agama allah...
tetanya pada diri sendiri apa maksudnya allah hantar aku ke dunia ne....??
aku ne cuma insan yg lemah...kekedang rasa brsemangat ...kekdg rasa lemah....
suatu ketika aku penah amik keputusan berenti kerja n buat peniagaan dgn harapan nnt ade byk masa dan bebas tak terikat..tapi sebaliknya yg berlaku sbb aku kena bagi 2 kali ganda masa berbanding keja makan gaji sbb ....byk komitmen yg kena tanggung/bayar...hutang... jadi keja sendiri kena rajin cari peluang x kira dari siang sampe malam...selalunya aku bermusafir...sbb peniagaan yg aku buat memaksa aku bergerak dari selatan sampe pantai timur..
walaupun setiap minggu dpt itiqaf kat seri petaling sbb aku jual brg masa mlm markaz...tapi niat tuk keluar 40 hari lum terlaksana lagi...
rasanya dah lama sangat aku azam nak keluar 40hari ne...dah berbelas tahun azam..tapi masih lum terlaksana....lagi...setakat ne..
dulu masa keja mkn gaji setiap bulan boleh bagi masa keluar 3 hari dan penah keluar 10hari masa student...
tapi bila dh berenti keja..lain pulak jadik nyer ...keluar 3hari pun lompat-lompat..
mungkin sebab aku tak sanggup korban masa myebabkan jadi camtu..
akhir nya peniagaan yang aku buat terpaksa ...aku hentikan...sbb yg takleh nak cerita..mugkin lain kali bila dah sedia..nk share..
jadi la aku jobless...tak de keperluan....
....masalah gak nak keluar sebab x de belanja tuk keluar...kekedng keluar 3 hari korban duit pun krg...
tapi cuba yakinkan diri keluar jln allah ne pilihan allah bukan sbb duit @ masa dsb...

bersambung.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan